RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyesi İlhan Taşcı, RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in “Ceza verirken muhalif-muhalif olmayan diye ayrıma tabi tutmuyoruz” açıklamasına ilişkin, “Sadece 2021 kayıtları bile RTÜK Başkanı’nı yalanlıyor” dedi. Taşcı’nın verdiği bilgilere göre; bu yıl Halk TV, Tele 1, Fox TV ve KRT’ye toplam 50 ceza verilirken A Haber, TV24, TVNET, Ülke TV, TGRT ve Kanal 7’ye ise hiç ceza verilmedi.

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, bugün bir gazeteye verdiği demeçte, “Muhalif kanallara sık sıkı ceza verildiğine dair eleştiriler var, neler söylemek istersiniz” sorusu üzerine şunları söyledi:

“Ceza verirken muhalif-muhalif olmayan diye ayrıma tabi tutmuyoruz. Bu, ne yazık ki bir kesimin algı oluşturma çabası. ‘Muhaliflere ceza veriliyor’ diye bunu mağduriyet malzemesi yapıyor. RTÜK'ün verdiği cezalar üzerinden muhalif kanallar reyting devşirmeye çalışıyor. Biz her şeyin farkındayız.”

RTÜK Üyesi İlhan Taşcı, Şahin’in bu sözlerine, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla yanıt verdi. Taşcı’nın paylaşımı şöyle:

“RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, ‘Ceza verirken ‘muhalif-muhalif olmayan diye ayırmıyoruz’ demiş.

Sadece 2021 kayıtları bile RTÜK Başkanı’nı yalanlıyor:

Halk TV: 18

Tele 1: 15

Fox TV: 9

KRT: 8

A Haber: 0 (sıfır)

TV24: 0

TVNET: 0

Ülke TV: 0

TGRT: 0

Kanal7: 0

Bu tablonun adını siz koyun!”

Kaynak: Anka Haber